onsdag 19. oktober 2011

Slanking

Ikke meg...
Jeg liker ikke ordet. Bruker vel heller uttrykk som å "gå ned i vekt", "komme i form" etc.
Men i dag fant jeg på forsiden til MSN (som kommer opp automatisk på jobb-pc) først en oversikt over hvor mange tomater man skal spise for å bli kvitt kulemagen (!) - så videre til en test om hvilken slankeprofil man har. Jeg tok testen og fikk:

 

Din slankeprofil: Analytisk

Slik bør du frem hvis du vil slanke deg: Sett deg inn i stoffet. Les artikler og bøker om vekttap, ernæring, fettforbrenning, osv. Viten om hvordan og hvorfor man slanker seg, kan hjelpe deg. Lag ditt eget program. Studer flere treningsprogrammer og kostholdsplaner og bruk det som passer deg. Du kan også henvende deg til en personlig trener eller ernæringsfysiolog. Den viten du får fra dem vil motivere deg. Noter ned de fremskrittene du gjør, og gi deg selv utfordringer. Finn f.eks. ut hvordan du kan spise livretten og samtidig slanke deg. Faren er at du kan bli så oppslukt av emnet at du aldri kommer i gang med å slanke deg.
Mye sant i dette, særlig siste setningen traff meg et sted mellom valkene.
Det er endel annen info man også kan få inne på de sidene, men som den analytikeren jeg er, så les med sunn skepsis.
Ellers var jeg på trening i går, men ble skikkelig migrenesyk etterpå. Sånn er det. Men fikk svingt på rompa da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar